FEJLÉC
Alkarérintés oktatása: I. rész
AZ ALAP ALKARÉRINTÉS OKTATÁSA
I. rész
AZ ALAP ALKARÉRINTÉS OKTATÁSA
AZ ALAP ALKARÉRINTÉS OKTATÁSÁNAK MENETE
1. RÁVEZETŐ FELADATOK
2. AZ ÉRINTŐFELÜLET ÉS AZ (ALAP)TESTHELYZET KIALAKÍTÁSA
3. ALKARÉRINTÉS: KARMUNKA ÉS LÁBMUNKA (EGYÉNI FELADATOK)
4. ALKARÉRINTÉS. KARMUNKA ÉS LÁBMUNKA (PÁROS FELADATOK)
1. RÁVEZETŐ FELADATOK
1.1. CSUKLÓ ELŐRE ÉS HÁTRA FESZÍTÉSE. ALKAR ÉRINTŐFELÜLETÉNEK ERŐSÍTÉSE, KIALAKÍTÁSA.
A.) FELADAT: A SPORTOLÓ FALLAL SZEMBEN ÁLL ÉS CSUKLÓJÁT KIFORDÍTVA, TENYERÉT ODANYOMJA A FALHOZ, EZZEL MEGFESZÜL AZ ALKAR ÉS KELLŐEN KIFORDUL A KÖNYÖK, VÁLL. RÁKÉNYSZERÍTI KARJÁT, HOGY AZ ALKARHOZ AZ ÉRINTŐFELÜLET FESZES ÉS PONTOSABBAN ILLESZKEDJEN. OTT TARTJA MEGHATÁROZOTT IDEIG.
B.) FELADAT: A SPORTOLÓ TÉRDEL ÉS CSUKLÓJÁT KIFORDÍTVA, TENYERÉT LENYOMJA A TALAJRA. OTT TARTJA MEGHATÁROZOTT IDEIG.
C.) FELADAT: A SPORTOLÓ FALLAL SZEMBEN ÁLL ÉS EGY RÖPLABDÁT TART MAGA ELŐTT, MAJD A CSUKLÓJÁT KIFORDÍTVA, TENYERÉVEL ODANYOMJA A FALHOZ AZT. OTT TARTJA MEGHATÁROZOTT IDEIG.
D.) FELADAT: A SPORTOLÓ TÉRDEL ÉS EGY RÖPLABDÁT TART MAGA ELŐTT, MAJD A CSUKLÓJÁT KIFORDÍTVA, TENYERÉVEL LENYOMJA AZT A TALAJRA. MEGHATÁROZOTT IDEIG OTT TARTJA.
1.2. A LABDA DOBÁSA ÉS ELKAPÁSA
A.) FELADAT: PÁROKBAN EGYMÁSSAL SZEMBEN 2-3 MÉTERRE ÁLLNAK A JÁTÉKOSOK. KÉTKEZES ALSÓVAL DOBJA AZ EGYIK A TÁRSÁNAK A LABDÁT, AKI KÉTKEZES ALSÓVAL ELKAPJA ÚGY, HOGY ALKARÉRINTÉS ALAPÁLLÁSÁBAN VAN. TÖREKSZIK ARRA, HOGY A LABDÁT MEGPRÓBÁLJA ÚGY ELKAPNI, AZ ALKARJA MEGKÖZELÍTŐLEG NYÚJTVA LEGYEN. VIDEÓ MEGTEKINTÉSE
1.3. LÉGGÖMBBEL ALKARÉRINTÉS
A.) FELADAT: A SPORTOLÓ KEZÉBEN EGY LABDA VAN. EGY LÉGGÖMBÖT ÜTÖGET A LABDÁVAL, AZ ALKARJÁVAL, ALKARÉRINTÉST IMITÁLVA.
2. AZ ÉRINTŐFELÜLET ÉS A KÉSZENLÉTI (ALAP) HELYZET KIALAKÍTÁSA
2.1. ALAPHELYZETET, ALAPÁLLÁS BEMUTATÁSA
A.) FELADAT: TAPSRA ELHELYEZKEDÉS ALAPHELYZETBEN ÉS AZ ALKARÉRINTÉS POZÍCIÓJÁBAN.
2.2. A KÉT KÉZ ÉS AZ ALKAR ÖSSZEILLESZTÉSÉNEK BEMUTATÁSA
NAGYON FONTOS, HOGY A HÜVELYKUJJAK PRECÍZ PONTOSAN ILLESZKEDJENEK EGYMÁS MELLÉ!
A.) FELADAT:. A MEGFELELŐ ALKARÉRINTÉS ÉRINTŐFELÜLETÉNEK A KIALAKÍTÁSA ÉS ELLENÖRZÉSE, HOGY MENNYIRE SIKERÜLT PRECÍZEN, PONTOSAN ÖSSZEFOGNI A KEZEKET ÉS ÖSSZEILLESZTENI AZ ALKART KEZEIKET VIDEÓ MEGTEKINTÉSE. VIDEÓ MEGTEKINTÉSE
2.3. LABDA TARTÁSA, EGYENSÚLYOZÁSA AZ ÉRINTŐFELÜLETEN
A.) FELADAT: AZ ALKARÉRINTÉS ÉRINTŐFELÜLETNEK KIALKÍTÁSA, AMELYRE A TÁRSAK RÁHELYEZIK A LABDÁT, VAGY LÉGGÖMBÖT, AMIT OTT KELL TARTANI EGYENSÚLYOZVA AZ ALKARON A MEGFELELŐ KÉZ- ÉS KARTARTÁSSAL.VIDEÓ MEGTEKINTÉSE
B.) FELADAT: AZ ELŐZŐ FELADAT VÉGREHAJTÁSA JÁRÁS KÖZBEN.
C.) FELADAT: LABDA FELDOBÁSA SAJÁT MAGUNKNAK, MAJD AZ ALKARÉRINTÉS ÉRINTŐ FELÜLETÉNEK KIALAKÍTÁS ÉS EGYENSÚLYOZÁS, LABDA „MEGSZELÍDÍTÉS” AZ ALKARÉRINTÉS HELYZETÉBEN. VIDEÓ MEGTEKINTÉSE.
VARIÁCIÓ: 1. TÁRS DOBJA A LABDÁT. EGYPATTANÁS UTÁN MEGÁLLÍTÁS AZ ALKARON.
2.4. TÁRS ÁLTAL TARTOTT, DOBOTT LABDA MEGÉRINTÉSE
A.) FELADAT: ALKARÉRINTÉS FELÜLETÉNEK KIALAKÍTÁSA UTÁN A TÁRS RÁNYOMJA A RÖPLABDÁT A KIALAKÍTOTT FELÜLETRE. VIDEÓ MEGTEKINTÉSE
B.) FELADAT: ALKARÉRINTÉS FELÜLETÉNEK KIALAKÍTÁSA UTÁN A TÁRS KEZÉBEN LÉVŐ RÖPLABDÁT DOBJA A KIALAKÍTOTT FELÜLETRE.
C.) FELADAT: TÁRS ÁLTAL CSÍPŐMAGASSÁGBAN TARTOTT LABDA ALKAÉRINTÉSSEL TÖRTÉNŐ MEGÉRINTÉS. VIDEÓ MEGTEKINTÉSE